mindfulness co to

Mindfulness w seksie

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Obecny styl życia i ciągłe zabieganie sprawiają, że przestajemy skupiać się na tym co dzieje się tu i teraz. Przestajemy się skupiać na naszych doświadczeniach i odczuciach. Nie chodzi tylko i wyłącznie o życie codziennie, ale również o życie seksualne. Brak skupienia podczas seksu może przekładać się na słabsze odczucia i brak orgazmu. Myśli uciekają w każdym możliwym kierunku i nie skupiają się na odczuwaniu ciała i przyjemności. Ludzki mózg lubi nagle rozproszyć się czynnikiem zewnętrznym albo analizowaniem jakiejś sytuacji. Dodatkowo często dochodzi presja, że koniecznie należy skupić się na ciele oraz na osobie partnerskiej, co może prowadzić do frustracji i wcale nie pomaga w odczuwaniu czegokolwiek. Z tego względu praktykowanie mindfulness może mieć pozytywny wpływ na życie seksualne.

Daj sobie prawo do odczuwania

Trening uważności jest najczęściej stosowany w życiu codziennym. Jest super formą, która pomaga w redukcji stresu, złego samopoczucia oraz może wspomóc radzenie sobie ze stanami depresyjnymi. Trening ten polega na tym, iż staramy się być świadomi w obecnej chwili. Pozwala to zwrócić uwagę na uczucia, odczucia płynące z zewnątrz oraz myśli, a następnie pozwala dopuścić do siebie wszystkie odczuwane rzeczy oraz je zaakceptować.

W seksie ważne jest odczuwanie, dlatego dajcie sobie do tego prawo. Nie klasyfikujcie swoich emocji lub odczuć jako lepsze bądź gorsze, zaakceptuje ich istnienie. Dzięki temu będziecie mogli wychwycić moment, w którym przestajecie zwracać uwagę na Wasze doznania w trakcie seksu lub masturbacji. Wtedy ponownie możecie skupić się na czymś, co przywróci Was do poprzedniego stanu, np. na konkretnym zapachu lub dotyku.

mindfulness co to

Korzyści płynące z mindfulness

Uważność daje możliwość całkowitego zaangażowania się w seks, dzięki czemu doznania fizyczne oraz często psychiczne są dużo przyjemniejsze. Większa świadomość emocji przekłada się często na większą świadomość ciała, a co za tym idzie również seksualności. Przekłada się to na lepszą znajomość rzeczy, które sprawiają Wam przyjemność zarówno w seksie solowym, jak i w seksie partnerskim.

Ogromnym plusem, o którym już wspomniałam, jest również obniżenie stresu. Jak wszyscy wiemy, stres raczej nie wspomaga ani libido, ani doznań. Spięcie mięśni spowodowane stresem może skutkować bólem oraz dyskomfortem, co dodatkowo odrzuca od kontaktów seksualnych.

Jak włączyć uważność do życia seksualnego?

Zacznijmy od najprostszej i chyba zarazem najtrudniejszej rzeczy, czyli oddechu. Często przed orgazmem lub w chwili orgazmu wiele osób wstrzymuje oddech. Warto skupić się na regularnym głębokim oddechu, który pozwoli uspokoić ciało oraz myśli. Dobre natlenienie wiąże się również z lepszym ukrwieniem narządów, co przekłada się na większą intensywność doznań.

Skupcie się na dotyku ciała lub pościeli, zwracajcie uwagę na zapach skóry. Ale zwróćcie również uwagę na takie rzeczy jak odgłosy lub smak, które są bardzo rzadko wykorzystywane w trakcie seksu. Korzystajcie ze swoich zmysłów, dzięki czemu będziecie odczuwać seks w pełni.

Sprawdź też!

Dodaj komentarz